Puljemidler uddelt: Ni lokale projekter får støtte

Erhvervs-, Kultur- og Fritidsudvalget giver tilskud til ni lokale projekter, der er med til at understøtte fællesskabet på Nordfyn, både på den korte og lange bane.

Billede pm puljer.jpg

De prioriterede projekter og initiativer lever på hver deres måde op til formålet med puljerne inden for kultur- og fritidsområdet, nemlig at styrke livgivende fælleskaber og mødesteder i kommunen.

- Det sidste års corona-isolation har vist os, hvor vigtige fællesskaberne er for os. Det kan vi tydeligt se i de ansøgninger, der er landet på vores bord. Fællesskaber giver livskvalitet og trivsel, og da vi har savnet fællesskaberne under corona, er vi kun glade for at kunne hjælpe dem på vej igen, siger Mette Landtved-Holm, formand for Erhvervs-, Kultur- og Fritidsudvalget.

Projekterne, der denne gang modtager tilskud, er:

• Kunstnerisk udsmykning på Veflinge Bytorv
  • Beplantning af Veflinge Bytorv
  • Forskønnelse omkring gadekæret i Fremmelev
  • Renovering af toiletforhold ved Lunde Forsamlingshus
  • Etablering af handicapvenlig indgang ved Lunde Forsamlingshus
  • Dressurstævne hos Bogø Sportsrideklub
  • Gamer-sommercamp for børn og unge
  • Foredrag i Melby Forsamlingshus
  • Jazzkoncert ved OB&IK's anlæg

De ni projekter har modtaget støtte for samlet 391.264 kr.

Sammenhængskraft og livskvalitet

Det er Nordfyns Kommunes vision er at skabe fællesskaber for alle. Derfor er der inden for kultur- og fritidsområdet puljer til både anlæg og aktiviteter, som fremmer dette formål.

Du kan læse mere om vores puljer inden for kultur og fritid på Nordfyns Kommunes hjemmeside: Puljen til lokale initiativer - Nordfyns Kommune

Mette Landtved-Holm, formand for Erhvervs-, kultur- og fritidsudvalget, tlf. +45 61 19 15 27

Åse Nielsen, chef for Plan og Kultur, tlf. +45 21 52 36 83