Task Force Erhverv - din indgang til god erhvervsservice

Vi har gjort det nemt for dig og din virksomhed. I Nordfyns Kommune behøver du kun at henvende dig ét sted

Erhvervsservice i topklasse

Det skal være let at være virksomhed på Nordfyn. Det er den enkle målsætning, som Nordfyns Kommune arbejder efter.

Det virker. De seneste fire år er Nordfyns Kommune placeret som bedst på Fyn på listen over kommuner med det bedste erhvervsklima. Ved den seneste undersøgelse i 2023 er vi placeret som nr. 5 i landet.

Task Force Erhverv er virksomhedernes indgang til Nordfyns Kommune. Vi tilbyder:

• Erhvervsservice 24-7 med professionel rådgivning og sparring
  • Hurtig afklaring af byggesager
  • Rekruttering af medarbejdere via vores jobcenter
  • Besøg på din virksomhed med deltagelse af borgmester
  • Info-mailen Erhvervs Info, hvor du blandt andet finder information om kommende udbud
Filmen viser stemningsbilleder fra det nordfynske erhvervsliv.

Din partner i den grønne omstilling

Grøn omstilling er nødvendig, hvis vi skal gøre noget ved forandringerne i vores klima. Grøn omstilling udgør samtidig et stort potentiale for vækst i flere brancher. Her kan nordfynske virksomheder og iværksættere også spille en rolle – og det gør de allerede.

Nordfyns Kommune indgår gerne i partnerskaber, som kan være med til at nedbringe udledningen af CO2 eller på anden måde hjælpe den grønne omstillingen på vej. Vi deltager fx i et udviklingssamarbejde om brug af lokalt produceret biodiesel til den del af vores vognpark, som ikke er eldreven.

Har du et projekt eller en idé, som du ønsker at vende med os, er du meget velkommen til at kontakte Task Force Erhverv

Få hjælp til rekrutteringen i en fart

Står du og mangler en medarbejder, så hjælper vi gerne. Jobcenter Nordfyn har et godt overblik over de ledige på Nordfyn, ligesom vi samarbejder med jobcentre i vores nabokommuner. Det er et rigtig godt afsæt for at skabe et match mellem din virksomhed og kvalificerede ansøgere.

Vi er fleksible og kan hjælpe på det niveau, der passer bedst ind i din dagligdag. Vi er også klar til at løfte den første del af processen, så du kan fokusere på at drive din virksomhed.

Inden for visse brancher kan det være svært at skaffe kvalificerede medarbejdere. Her kan vi i stedet hjælpe med at se på mulighederne for opkvalificering inden for de ordninger, der er til rådighed.

Dansk Industri: Nordfyn er igen fynsk mester i erhvervsvenlighed

• #1 på Fyn for 4. år i træk
  • #5 i Danmark
  • #1 i Information og dialog
  • #3 i sagsbehandling
  • #3 i brugen af private leverandører
  • #3 i overordnet erhvervsvenlighed

Læs pressemeddelelse fra Dansk Industri

Projektleder Task Force Erhverv

Marianne Greve

Du kan kontakte Task Force Erhverv døgnet rundt, ugens 7 dage.