SSP Nordfyns råd til unge

Har du brug for en at snakke med?

Du vil møde udfordringer i løbet af din opvækst. Det er en del af det at udvikle sig og ruste sig til andre faser i livet. Nogle udfordringer er mere alvorlige og svære at stå med alene. Derfor kan du få brug for råd og vejledning fra voksne.

Det allerbedste er, hvis du bruger dine forældre, når du har behov for råd og vejledning. Det kan dog ikke altid lade sig gøre. Det er vigtigt, at du søger hjælp hos andre i dit nære netværk (familie, venner og venners forældre), hos din lærer, klubpædagog eller andre du har tillid til.

Hvis du alligevel har brug for at tale med en voksen, som ikke kender dig, har du masser af muligheder:

SSP – vi hjælper dig videre

Du kan altid skrive eller ringe til en af os. Vi er ansat af kommunen, for at hjælpe børn og unge mennesker som dig. Se hvem vi er, og hvordan du kan kontakte os - i de blå bokse nederst på siden.

Forebyggelse, trivsel & robusthed

Hjælp og vejledning andre steder

Online rådgivning

Gode råd