Hvorfor er mental sundhed vigtig?

I Nordfyns Kommunes sundhedsstrategi arbejder vi sammen med borgerne og civilsamfundet om at højne borgernes mentale sundhed og trivsel.

Hvorfor er mental sundhed vigtig?

Ens velbefindende afhænger af hvordan man har det og hvordan man tar det.

Både ens fysiske sundhed og mentale sundhed bliver påvirket af mange forskellige faktorer - ens familieforhold, boligforhold, indgåelse i fællesskaber, ensomhed, stress, travlhed, fritidsliv og mange andre.

I Nordfyns Kommunes sundhedsstrategi arbejder vi med både fysisk sundhed, hvor målet er at få flere til at bevæge sig mere. I forhold til den mentale sundhed handler det om at højne ens mentale trivsel via ABC mental sundhed - hvor man er aktiv sammen om at lave noget meningsfuldt for den enkelte.

Læs mere om ABC Mental sundhed, om hvad fællesskaber kan og om hvad brugen af naturen gør på de næste sider