Puljemidler: Fokus på det gode og aktive udeliv

Nordfyns Kommune har uddelt puljemidler til 19 lokale projekter, der skal skabe gode rammer for et levende kultur- og fritidsliv samt stærke fællesskaber.

PM puljer juni 2022.jpg

En særlig rød tråd i denne uddelingsrunde er fokus på det gode og aktive udeliv, både når det gælder anlæg og aktiviteter. Der uddeles bl.a. midler til etablering af et rekreativt område ved Østrup, en aktivitetsplads ved Otterup Idrætscenter og en pannabane ved Arena Skovløkke. Samtidig gives der midler til et foredrag om pilgrimsvandring, et Stafet for Livet-arrangement og et åndedrætsevent.

Mette Landtved-Holm, formand for Erhvervs-, Kultur- og Fritidsudvalget, hæfter sig også ved, at mange af projekterne tager udgangspunkt i det gode udeliv i Nordfyns Kommune, en ambition Nordfyns Kommune deler: Nordfyns Kommune vil nemlig være den bedste friluftskommune for familier.

- Udeliv afføder energi og overskud for børn og voksne i alle aldre. Samtidig giver oplevelser i det fri ofte gode minder, samvær og fællesskab. Det er dejligt at se, at mange har gode ideer til nye oplevelser på Nordfyn - og at udvalget har mulighed for at støtte mange af ideerne, så de kan realiseres, siger Mette Landtved-Holm, formand for Kultur- og Fritidsudvalget.

Stor variation i bevilgede projekter

Selvom der er mange projekter, som har udeliv som fokus, spænder projekterne, der har fået tilsagn om tilskud, bredt og giver også plads til den smalle kulturoplevelse og forsamlingshusets nødvendige nye tag.

Projekter, der denne gang modtager tilskud, er:

• Otterup Idrætscenter: Aktivitetsplads ved Otterup Idrætscenter
  • Egense Forsamlingshus: Nyt tag
  • Nørreby Forsamlingshus: Reparation af opbevarings- og scenerum
  • Lunde Forsamlingshus: Renovering af køkken og gang
  • Lunde Forsamlingshus: Arbejdsborde og emhætter
  • Kunstforeningen Huset Knægt: To kunstaftener
  • Søndersø Borgerforening: Musikalsk underholdning
  • Søndersø Borgerforening: Blommefestival
  • Stafet for Livet Nordfyn: Stafet for Livet-arrangement
  • Foreningen KULT: Tre kulturarrangementer
  • Klinte Grindløse Idrætsforening: Johnny Reimer-arrangement
  • Anita Bech: Åndedrætsarrangement
  • Lunde Forsamlingshus: Børnebrunch
  • Foreningen Norden: Foredrag om pilgrimsvandring
  • Georgina Høgsholm (Nordic Artists Management): Koncert på Harridslevgård -Syddansk Musik Festival)
  • Uggerslev Bytorv: Bytorv i Uggerslev
  • Østrup-Skeby menighedsråd: Østrup Præstegårdsjord - rekreativt område
  • Uggerslev Lokalråd: Hytte og infotavler
  • Skeby GF: Pannabane til Arena Skovløkke

Der er bevilget tilskud for i alt 1.315.073,50 kr.

Det gode liv lokalt

Det er Nordfyns Kommunes vision at skabe rammerne for det gode liv lokalt. Derfor er der inden for kultur- og fritidsområdet puljer til både anlæg og aktiviteter, som fremmer dette formål.

Du kan læse mere om Nordfyns Kommunes puljer inden for kultur og fritid på Nordfyns Kommunes hjemmeside.

Kontaktinformation

Mette Landtved-Holm, formand for Erhvervs-, Kultur- og Fritidsudvalget, tlf. +45 61 19 15 27

Åse Nielsen, chef for Plan og Kultur, tlf. +45 21 52 36 83