Landbrugsmøde genoptages efter corona-pause

Torsdag den 2. juni genoptager Nordfyns Kommune det særlige møde for det nordfynske landbrugserhverv. Corona forhindrede mødet i 2021.

landbrugsmøde nyt.jpg
Ved landbrugsmødet i 2018 var der blandt andet oplæg fra meteorolog Jesper Theilgaard.

- Da vi holdt mødet første gang i 2018, var tilbagemeldingen fra deltagerne rigtig god. Også landbruget har brug for at netværke og udveksle erfaringer, og det vil vi med dette møde gerne være med til at give mulighed for, siger borgmester Morten Andersen.

Nordfynske landmænd er inddraget i planlægningen

Ligesom i 2018 er programmet for mødet udarbejdet i samarbejde med nordfynske landmænd, og det er der kommet et alsidigt program ud af.

Se programmet for mødet

Landbruget skal fortsat håndtere de meget omskiftelige vilkår, som klimaforandringerne medfører. Derfor er klima også en vigtig del af dagordenen på mødet. Mødet afholdes på Lykkeslund ved Uggerlev, hvor gårdejer Lars Nielsen velvilligt har stillet lokale til rådighed. Lars Nielsen vil som en del af mødet fortælle om sit landbrug og sit gårdbiogasanlæg.

Der vil tillige fra Arla Foods være indlæg om, hvordan landbruget kan bidrage i forhold til klima og bæredygtighed. Kloakoverløb er et kendt problem hos flere landmænd. VandCenterSyd vil derfor komme og fortælle om, hvordan det håndteres.

Fra Nordfyns Kommune vil der være et oplæg om klimasikring i helhed, og Danmarks Jægerforbund kommer med bud på, hvordan vi øger biodiversiteten.

- Vores håb er, at mange i erhvervet vil benytte lejligheden til at netværke med kollegerne i branchen og forhåbentlig få mange gode informationer med hjem, siger borgmester Morten Andersen

Borgmester Morten Andersen,  mobil 40 40 24 47

Projektleder for Task Force Erhverv Marianne Greve, mobil 20 46 08 28