Nordfynsk partnerskab skal sikre at ’Flere bevæger sig mere’

Et nyt partnerskab for private aktører/virksomheder på Nordfyn har etableret sig om et samlet formål, nemlig at understøtte det lokale engagement og derigennem at få nordfynboerne til at bevæge sig mere.

Partnerskabet ’Flere bevæger sig mere’ understøttes af Nordfyns kommune, som indkalder til to årlige møder. Initiativet kommer fra de private, som har efterspurgt et tværfaglige samarbejde, der kan gøre en forskel for os alle.

- Partnerskabet skal være med til at understøtte et samarbejde mellem kommunen og en række private aktører, som udbyder forskellige former for motion, så vi i fællesskab kan hjælpe og motivere dem, der er interesseret og kunne have gavn af at bevæge sig mere – hvilket jo i bund og grund gælder de fleste af os, siger Direktør for Social og Arbejdsmarked, Mogens Bak Hansen.

Se videoen og blive klogere på partnerskabet

Første event er lige om hjørnet

Aktiviteter og events, der skal få flere til at bevæge sig mere, arrangeres af partnerskabets private aktører.

Lørdag d. 21. maj afholder aktørerne i Søndersø partnerskabets første event.

Gennem bevægelse har du chancen for at være med i indsamlingen til Dansk Flygtningehjælp.

Vil du være med til at få flere nordfynboere i bevægelse?

Alle aktører/virksomheder på Nordfyn, der arbejder med bevægelse og motion i en eller anden form, er velkomne i partnerskabet, og det er ganske gratis at være med.

Partnerskabets medlemmer er:

• Søndersø: Loop, Benefit og Blue Fitness
  • Otterup: Otterup Fysioterapi - Aqua & Fitness
  • Bogense: Bogense Fysioterapi, Bogense Motion, Fit med Allan

Hvis du vil høre mere om partnerskabet ’Flere bevæger sig mere’, så kontakt Dorthe Hoeg fra Sundhed og Rehabilitering i Nordfyns Kommune på mail: dbh@nordfynskommune.dk eller telefon: 2347 3792.