Nordfyn: Nu begynder byggeriet af ny curlinghal

I december 2019 blev det offentliggjort, at en investorgruppe havde købt en grund i Søndersø med det formål at opføre Fyns første dedikerede curlinghal. Mandag den 28, juni kl. 10 bliver en vigtig milepæl nået, når første spadestik til den nye curlinghal bliver taget. Det foregår på Ullerupvænget i Søndersø.

curling.jpg
©WCF Céline Stucki

Bag opførelsen af curlinghallen står investoren Joel Ostrowski og samrarbejdspartneren Lasse Damm. De har begge fra barnsben spillet curling på højt plan og fik sammen ideen om at etablere Fyns første "rigtige" curlinghal.

Joel Ostrowiski siger: - Vi vil gerne give noget tilbage til den sport, som har givet os en masse fantastiske oplevelser i ind- og udland. Vi vil gerne være med til at bygge sporten op fra bunden med en masse yngre mennesker og give dem de samme oplevelser, vi selv havde som unge. På længere sigt håber vi, at vi kan være med til at lægge bunden til en ny generation af elitespillere, der kan gøre sig internationalt.

Hal med internationalt tilsnit

Placeringen af curlinghallen bliver helt ideel tæt på Søndersøhallen, som i sig selv er et stort og flot idrætskompleks. Dermed håbes der på synergi mellem de to anlæg. Også den nærliggende skole og Nordfyns Gymnasiium forventes at trække nogle fremtidige curlingspillere til.

Borgmester Morten Andersen siger:  - Curlingsporten er en attraktiv sport såvel for tilskuerne som udøverne. Det gælder, uanset om man er aktiv på eliteplan eller bare prøver sporten af som del af et personalearrangement eller andet. Med en curlinghal vil sporten få et markant løft på Fyn, og for Nordfyn er det med til udvide feltet af aktiviteter, som du kan kaste dig over i fritiden.

Når hallen står færdig, skal den skal bruges til Curling på topniveau. Allerede fra starten vil der være en curlingklub knyttet til hallen, som konkurrerer på højt niveau. Hallen bliver dog også åben for virksomheder, familier og selskaber, som har lyst til at leje en bane på timebasis  og prøve kræfter med curlingsporten.

Curlinghallen ventes at være færdig i juni 2022 og dermed klar til sæsonstart medio august.

Første spadestik

Mandag den 28. juni kl. 10.00 er der 1. spadestik. Pressen er velkommen til at deltage. Adressen er Ullerupvænget i Søndersø.

Software engineering manager Joel Ostrowski og borgmester Morten Andersen er deltagende. Det samme gælder formand for Odense Curlingklub Mikkel Juul Larsen.

Software engineering manager Joel Ostrowski, mobil 28 83 41 29

Borgmester Morten Andersen, mobil 40 40 24 47