Indstilling til årets Bevaringspris

Nordfyns Kommune ønsker at sætte fokus på bygningsbevaring og kulturarv ved uddeling af en bevaringspis. Prisen tildeles bygninger og kulturmiljøer, der igennem vellykkede renoveringsprojekter medvirker til at understøtte bygningsbevaring og bygningskulturarven.

Idéen med renoverings- og bevaringsprisen er at synliggøre særligt vellykkede renoveringsprojekter på fredede og bevaringsværdige bygninger og kulturmiljøer. Med præmieringen ønsker Nordfyns Kommune at medvirke til en øget interesse for bygningsbevaring og kulturarven og give ejerne af disse velbevarede bygninger og anlæg en anerkendelse for det gode arbejde.

Vinderen af Bevaringsprisen vil modtage en plakette, et diplom og et gavekort på 5.000 kr., der understøtter det nordfynske handelsliv.

Alle kan indstille

Alle kommunens borgere, foreninger og virksomheder kan indstille bygninger og anlæg til prisen. Du/I er velkommen til at indstille jeres egen bygning eller andres vellykkede renoveringsprojekter.

Et bedømmelsesudvalg udvælger vinderen ud fra de indkomne forslag, der overholder kriterierne for præmiering. Præmieringen vil finde sted på Arkitekturens Dag, den 5. oktober 2021.

Sådan gør du

Læs mere om kriterierne for præmieringen på Bevaringspris - Nordfyns Kommune og send dit forslag til kommunen på plan@nordfynskommune.dk senest 16. august 2021.

Foruden en adresse bedes man vedlægge et eller flere billeder af bygningen eller anlægget – meget gerne før og efter istandsættelsen - og skrive et par linjer med begrundelse for indstillingen.