Nordfyns Kommune vil være grøn rollemodel

Nordfyns Kommune viser den grønne vej i valget af energi. Kommunen har fra 1. januar 2019 valgt grøn strøm fra Energi Fyn. Dermed bliver kommunens elforbrug dækket 100 % af strøm fra de fynske vindmøller.

Formand for Teknik- og Miljøudvalget Anders Thingholm siger:

"Vi ser det som en åbenlys rigtig vej at gå, set i lyset af de klimaudfordringer, Danmark og resten af verden står over for. Vi tror også på, at det grønne valg gør en positiv forskel, når vi arbejder med tiltrækning af nye borgere og fastholdelse af borgere".

Nordfyns Kommune har netop gennemført en analyse blandt borgere, der er flyttet til kommunen i 2018. Den viser, at tilflytterne ser naturen som kommunens allerstørste styrke.

"Vi ved, at vores dejlige natur trækker en masse folk hertil, og med den viden i baghovedet skal vi selvfølgelig sørge for at passe ordentligt på naturen i de valg, vi som kommune træffer", siger Anders Thingholm.

Formand for Teknik og Miljøudvalget Anders Thingholm, 2115 3082 / 2482 8912

Energikonsulent  Anette Tolderlund, Nordfyns Kommune, 6482 8141