Nordfyns Kommune slukker lyset d. 25. marts

Lørdag d. 25 marts deltager Nordfyns Kommune i Earth Hour sammen med WWF Verdensnaturfonden og resten af verden ved at slukke for gadelyset i tidsrummet 20:30-21:30. Lysreguleringen i trafikkryds vil stadig være tændt i tidsrummet.

Earth Hour - pressefoto 1.jpg

Naturen og biodiversiteten er i krise, og der er behov for handling nu. For at sætte fokus på dette opfordrer WWF Verdensnaturfonden igen i år alle til at deltage i fejringen af Earth Hour, som altid falder på den sidste lørdag i marts.

Earth Hour er en global fejring, hvor millioner af mennesker, virksomheder, organisationer, byer osv. slukker lyset i en time for at sætte fokus på de udfordringer, vores planet står overfor.

Nordfyns Kommune deltager igen ved at slukke alt gadelys i tidsrummet 20:30-21:30. Lysreguleringen i trafikkryds vil stadig være tændt i tidsrummet. Herudover opfordrer vi også andre til at deltage ved at slukke lyset i en time på lørdag.

I år kommer Earth Hour kølvandet af en ny aftale, som blev indgået til FN´s biodiversitetskonference. Her blev der sat et globalt mål om at standse og vende tabet af biodiversitet før 2030 samt beskytte 30% af verdens land, ferskvand og havareal i 2030.

Læs mere om Earth Hour her: https://wwf.dk/nyhed/earth-hour-brug-en-time-paa-naturen/

Projektleder, Niels Peter Nielsen, tlf. nr. 21 45 93 09, mail: nielni@nordfynskommune.dk