Maya og Martin skal til gallataffel på Christiansborg Slot

Så er der sat navne på de to unge, der skal repræsentere Nordfyn, når der holdes gallataflet i anledning af Prins Christians 18-års fødselsdag. De to heldige vindere hedder Maya og Martin.

HKH 2.jpg

I alt 32 unge fra Nordfyn havde lagt billet ind på de to pladser, og vinderne blev fundet ved lodtrækning. Det var borgmester Mette Landtved-Holm (V), 1. viceborgmester Anders Thingholm (C) og 2. viceborgmester Helle Waagner (A), der stod for lodtrækningen.

Maya, 18 år, bor i Bogense og går i 3. g på Nordfyns gymnasium. I fritiden arbejder hun på en cafe og bruger ellers sin tid på lektier, afleveringer og løb.

Martin, 18 år, bor i Søndersø og er i skolepraktik som datateknikker på Syddansk Erhvervsskole. Han bruger sin fritid på spil, gåture og hyggeligt samvær med venner og familie.

Begge glæder sig til den store begivenhed, selv om der også er sommerfugle i maven. Festen foregår på Christiansborg Slot søndag den 15. oktober, som er prinsens fødselsdag. To unge fra hver af landets 98 kommuner er inviteret med til begivenheden. Også Grønland og Færøerne er med.

HKH2.jpg
Lodtrækningen blandt de 32 ansøgninger blev foretaget af borgmester Mette Landtved-Holm, Anders Thingholm (C) og Helle Waagner (A).

Borgmester Mette Landtved-Holm, tlf. 61 19 15 27