Er du klar til at stemme den 9. juni?

Søndag den 9. juni 2024 bliver der afholdt Europa-Parlamentsvalg i Danmark. Valgkortene er på vej til din postkasse, og valgstederne er ved at blive gjort klar. Du kan også afgive din stemme per brev senest på torsdag den 6. juni.

Du kan brevstemme på Bibliotek og Borgerservice i Otterup, Søndersø og Bogense til og med torsdag den 6. juni. Der findes desuden en lang række brevstemmesteder i hele Danmark, som alle kan benytte. Dem kan du finde på den pågældende kommunes hjemmeside.

Valgkort og valgsteder

Valgkortene, som du skal bruge på valgstedet på valgdagen, er på vej ud til din postkasse. Hvis du ikke har modtaget dem på tirsdag den 4. juni, kan du hente hjælp hos Borgerservice.

Det vil fremgå af dit valgkort, på hvilket valgsted du skal afgive din stemme. Til dette valg er der 10, i stedet for de tidligere 13, valgsteder på Nordfyn, og 2 af valgstederne er blevet flyttet til nye lokaler. Vær derfor ekstra opmærksom på, hvilken adresse der står på dit valgkort.

Find valgsteder, opstillede kandidater og meget mere på vores hjemmeside her: