NemID - din sikre adgang

Du kan få dit NemID hos Borgerservice i Nordfyns Kommune.

Hvis du vælger at få dit NemID ved at møde personligt op i Borgerservice, vil personalet udlevere NemID-reglerne til dig, verificere din identitet ved kontrol af legitimation og udlevere en kuvert med et nøglekort og et midlertidigt adgangskode-brev.

For at få nøglekortet og det midlertidige adgangskode-brev med hjem, skal du kunne legitimere dig ved at forevise ét af følgende gyldige legitimationsdokumenter med billede:

  • Nationalt kørekort udstedt i et EU/EØS land
  • Pas
  • Forsvarets identitetskort (fra DK)
  • Natopas
  • Midlertidig udsteds pas, blåt m/billede
  • Politilegitimationskort (fra DK)
  • Tidsubegrænset opholdstilladelse af typerne C, D og F
  • Danske pengeinstitutters Id-kort

Hvis det ikke er muligt at fremvise billedlegitimation, skal to af følgende dokumenter fremvises:

  • Fødsels- eller navneattest
  • Dåbs- eller navneattest
  • Sundhedskort (Sygesikringskort)
  • Seneste årsopgørelse eller forskudsopgørelse
  • Dokumentation for udbetaling af offentlig ydelse (mindst 3 måneder gammel)

Herefter vil nøglekortet og det midlertidige adgangskode-brev blive sendt til din folkeregisteradresse.

Og så kan du komme i gang med at bruge NemID, som fremover kræver, at du husker tre ting, når du logger på forskellige tjenester på nettet: Et bruger-id, en adgangskode og dit nøglekort med en række tal, som skal indtastes, når du bruger NemID.

Siden blev sidst opdateret 04.10.2016 af indholdsansvarlig LIJO

Selvbetjening

Bestil NemID

Kontakt

Bibliotek & Borgerservice
Vestergade 24, 5400 Bogense
Søndergade 2, 5450 Otterup
Odensevej 8, 5471 Søndersø

Tlf.: 64 82 86 80
Send os en sikker besked

Telefontider

Mandag: 10.00 - 16.00
Tirsdag: 10.00 - 16.00
Onsdag: 10.00 - 16.00
Torsdag: 10.00 - 16.00
Fredag: 10.00 - 13.00

Personlig henvendelse

Mandag: 14.00 - 17.00
Tirsdag: 10.00 - 17.00
Onsdag: 14.00 - 17:00
Torsdag: 10.00 - 17.00
Fredag: 14.00 - 17.00
1. lørdag i måneden: 10:00 - 13:00