Vær med til Den nationale klimahandledag

Torsdag den 25 april afholdes 'Den nationale klimahandledag 2024', og alle er inviteret! Tag del i dagen og gør en forskel for klimaet.

Sådan deltager du

Den nationale klimahandledag er dagen, hvor der sættes fokus på positive handlinger i klimaets tjeneste. På dagen går man sammen i de fællesker, man er del af, uanset om det er arbejdspladsen, ens fritidsaktiviteter eller ens nabolag for at gøre noget godt for klimaet.

Sammen afgiver man et klimaløfte, såsom at spise mere vegetarisk, blive bedre til at affaldssortere, droppe engangsservicen eller noget helt fjerde. For at leve op til sit løfte skal man på dagen lave en aktivitet eller handling, der er knytter sig til ens løfte. Dette kan være vegetarisk fællesspisning, nye beholdere til affaldssortering, aftal det er slut med at bruge engangsservice, osv.

Klimahandledagen er en dag for alle, og der er plads til alle typer af klimaløfter og -handlinger, både store og små. Når vi handler sammen, har alle indflydelse!

Nordfyns Kommune deltager

I Nordfyns Kommune har vi hver dag fokus på klimaet, men d. 25. april sætter vi ekstra spot på det og giver alle vores afdelinger mulighed for at dedikere en time af arbejdsdagen til at gøre noget godt for klimaet.

Erhvervslivet deltager også

Den nationale klimahandledag er også for erhvervslivet. Derfor er vi gået sammen med Nordfyns Erhverv og Turisme for at få det nordfynske erhvervsliv til at deltage i dagen. Det nordfynske erhvervsliv har allerede taget den grønne omstilling til sig. Med klimahandledagen har man mulighed for at involvere de ansatte mere i den grønne omstilling og styrke sin virksomheds grønne omstilling.

Brug for at vide mere?

Spørgsmål og henvendelser omkring klimahandledagen kan rettes til klimateamet på følgende mailadresser: lelars@nordfynskommune.dk og nielni@nordfynskommune.dk.

Vi vil også meget gerne høre, hvilke klimaløfter og –handlinger I arbejder med, derfor er I også end velkomne til at sende dem til os.

Klimateamet i Nordfyns Kommune

Klimahandledagens hjemmeside