Nordfyns Kommune: Fem meget forskellige projekter får støtte

Erhvervs-, Kultur- og Fritidsudvalget har netop tildelt støttemidler til fem meget forskelligartede projekter. Projekterne spænder bredt både i format og størrelse.

Kortfilmen Natten er så stille er et af de fem tiltag, der modtager støtte. Dele af optagelserne skal foregå i området omkring Langesø.
Kortfilmen Natten er så stille er et af de fem tiltag, der modtager støtte. Dele af optagelserne skal foregå i området omkring Langesø (arkivfoto)

De fem projekter, der denne gang modtager tilskud er:

• Tre kulturelle arrangementer arrangeret af Foreningen Kult
  • Kortfilmsproduktionen Natten er så stille
  • Forskønnelse af pumpehuset i Smidstrup
  • Hytter ved Ørkebyvej som opholdsområde for unge
  • Klatreaktivitet ved Otterup Friluftsoase

Projekterne modtager støtte for næsten 500.000 kroner.

Borgerne sætter retningen

Mette Landtved-Holm, formand for Erhvervs-, Kultur- og Fritidsudvalget, hæfter sig ved den store variation i projekterne, da man derved får tilgodeset flere forskellige formål og målgrupper.

- Tanken bag puljerne er, at borgerne selv griber initiativet og er med til at skabe det liv omkring sig, der giver værdi for dem og andre i deres lokalområde. På den måde inviterer vi borgerne til selv at sætte retningen for det Nordfyn, de ønsker. Vores puljemidler kan støtte mindre projekter som store projekter, de kan støtte alt fra kulturforedrag til etablering af væresteder for unge, siger Mette Landtved-Holm.

Nordfyns Kommunes ønsker at skabe gode rammer for det aktive medborgerskab, både når det gælder aktiviteter og de fysiske rammer. Af samme grund har Nordfyns Kommune både puljer til anlæg og aktiviteter. De to puljer, der i denne omgang har støttet de nævnte projekter, er Anlægspulje til Borger- og Landsbyinitiativer og Kultur- og Aktivitetspuljen.

Læs mere om puljemidlerne

Mette Landtved-Holm, formand for Erhvervs-, kultur- og fritidsudvalget, tlf. +45 61 19 15 27
Åse Nielsen, chef for Plan og Kultur, tlf. +45 21 52 36 83