Kia McDermott ny arbejdsmarkedschef i Nordfyns Kommune

1. oktober har Kia McDermott første arbejdsdag i Nordfyns Kommune. Her begynder hun som ny arbejdsmarkedschef.

Ny arbejdsmarkedsjob.png

Kia McDermott er oprindeligt cand.mag. i historie og dansk fra Odense Universitet. Med den baggrund og flere videreuddannelser har hun skabt sig et arbejdsliv med fokus på beskæftigelsesområdet. Siden 2014 har hun været leder af Job- og Virksomhedsservice ved Job- og Vækstcenter Middelfart.

Kia McDermott ser frem at bidrage til Jobcentrets gode resultater, men også at sikre et godt arbejdsmiljø og den daglige drift.

- Vi befinder os i en brydningstid, hvor der skal ske nytænkning inden for beskæftigelsesindsatsen. Jeg ser et stort potentiale i den nye lovgivning på området og de forbedrede muligheder, den giver for at give de mest udsatte borgere en mere helhedsorienteret indsats.

Nordfyns Kommunes kommende arbejdsmarkedschef har nydt sit arbejde i Middelfart Kommune, hvor hun har bidraget til de resultater, som man i fællesskab har opnået. Derfor var et jobskifte heller ikke på tegnebrættet.

- Stillingen i Nordfyns Kommune og dermed muligheden for at spille en vigtig rolle i at forny retningen for kommunens beskæftigelsesindsats var så interessant, at jeg måtte søge. Nu glæder jeg mig bare til at komme i gang med arbejdet og lære Nordfyn endnu bedre at kende.

Direktør for Social- og Arbejdsmarkedsområdet Mogens Bak Hansen ser frem til samarbejdet med sin nye arbejdsmarkedschef.

- Vi får en stærk arbejdsmarkedschef med stor erfaring inden for jobcenterområdet, den kommunale organisation og samarbejdet med det lokale erhvervsliv. Med Kias personlige egenskaber er jeg sikker på, at vi i fællesskab kan fortsætte og udvikle den gode arbejdsmarkedspolitik i Nordfyns Kommune, skabe gode resultater og et godt arbejdsmiljø.

Kia McDermott bor i Odense sammen med Brian og det ene af to børn, der fortsat bor hjemme. Familien har gennem Brian tilknytning til Irland og derfor naturligt et liv rettet mod irsk kultur og historie.

Kommende arbejdsmarkedschef: Kia McDermott, tlf. 51 55 51 15

Direktør for Social og Arbejdsmarked, Nordfyns Kommune, tlf. 41 29 12 53