Håndværkermøde med fokus på mentaltræning

FC Midtjyllands mentaltræner Troels Banggaard var indlægsgiver, da det årlige møde for lokale håndværkervirksomheder i går blev afholdt på Otterup Rådhus.

FC-Midtjylland-red.jpg

Cirka 70 deltagere var mødt op, da Nordfyns Erhverv og Turisme sammen med Nordfyns Kommune holdt sit årlige møde for håndværkervirksomheder i kommunen.

Som trækplaster kunne de møde Troels Banggaard, der med sin baggrund som Head of Performance i FC Midtjylland og tidligere mentaltræner i F.C. København, toptræner og CEO i dansk håndbold har en unik erfaring i at motivere og udvikle enkeltpersoner, teams og organisationer.

Om du ønsker succes på grønsværen eller som virksomhed, så handler det grundlæggende om at skabe et vinderteam, hvor alle kender hinandens styrker og svagheder. Bevidstheden, om hvem der har hvilke styrker, gør ifølge Troels Banggaard et team i stand til at nå selv svære mål.

- Vi er alle forskellige, men bevidsthed om egne og kollegaernes styrker og svagheder giver teamet mulighed for at toppræstere. Lad den kreative udvikle, men husk at lade den strukturerede sætte rammen først. Lad den målsøgende tage førertrøjen, men husk at give den sociale indflydelse, så vi får hele teamet med, sagde Troels Banggaard.

Fokus på dialog og samarbejde

På programmet var også oplæg med mere konkrete informationer til håndværkervirksomhederne. Efter en velkomst af borgmester Morten Andersen, kunne kommunaldirektør Morten V. Pedersen blandt andet give et indblik i kommende udbud, som vil kunne udløse opgaver hos de lokale håndværkervirksomheder.

Byggesagsbehandler Gitte Nykjær gav en introduktion til den digitale løsning 'Byg og Miljø', som er det system alle kommuner anvender, når der skal søges om tilladelse til at bygge nyt, bygge til, bygge om - eller søge om miljøtilladelser. Hun kom også ind på faldgruberne i systemet, og hvad man som virksomhed skal være særligt opmærksom på.

- Jo mere fyldestgørende ansøgninger, I kan sende ind, jo hurtigere bliver de også behandlet. Er I i tvivl om noget, er I meget velkomne til at booke et møde med os, så vi kan få afklaret tvivlspørgsmål, inden ansøgningen sendes, lød opfordringen til virksomhederne fra Gitte Nykjær blandt andet.

Afdelingsleder for Søndersøskolen Dorte Christensen kom ind på mulighederne for erhvervspraktik og på, hvordan der yderligere kunne ske samarbejde mellem virksomhederne og kommunens skoler.

Som afrunding på arrangementet kunne deltagerne besøge en række stande. Her var der rig mulighed for både at stille spørgsmål og få en god dialog med repræsentanter for de afdelinger i kommunen, som håndværkervirksomheder som oftest er i kontakt med. Der var blandt andet stande fra Byggesag/Plan og Kultur, Driftsafdelingen, Jobcentret, Natur og Miljø samt en stand om skolernes samarbejde med erhvervslivet.

IMG_2448-red.jpg

Åse Nielsen, chef for Plan og Kultur, tlf. 21 52 36 83