Anmod om sygedagpenge digitalt

Modtager du sygedagpenge, skal alle oplysninger til din sygefraværssag indberettes digitalt.

Fra 1. december 2015 er der i sygedagpengeloven krav om obligatorisk digital selvbetjening for de borgere, hvis dagpengesag er blevet anmeldt via Nemrefusion. 

Der er pligt til at bruge digital selvbetjening, når du skal give meddelelse om uenighed i forhold til de oplysninger, der fremgår af underretningsbrevet, ansøge om sygedagpenge samt udfylde oplysningsskema til brug for sygedagpengesagen. Den digitale selvbetjening skal ske via selvbetjeningsløsningen  "Mit Sygefravær".

Alle breve bliver sendt til den sygemeldtes digitale postkasse, med mindre den sygemeldte er fritaget fra Digital Post. 

I Mit Sygefravær kan du:

  • kommentere arbejdsgivers oplysninger
  • anmode om sygedagpenge 
  • udfylde oplysningsskema 
  • se historikken for dokumenter/korrespondance med kommunen

Se nedenfor en kort introduktion til Mit Sygefravær

Introduktionsvideo til Mit Sygefravær

Du kan tilgå Mit Sygefravær på flere måder: 

Løsningen er obligatorisk at bruge med virkning fra den 1. december 2015.

For yderligere information kontakt Ydelseskontoret på tlf. nr. 64 82 83 30.   

 

 

 

Siden blev sidst opdateret 21.11.2016 af indholdsansvarlig EAND