Bookning af Skolestuen Gyldensteen Strand

Skoler, gymnasier og daginstitutioner kan booke skolestuen på Eriksholm ved Gyldensteen Strand.

Bookning af Skolestuen Gyldensteen Strand

Gå til selvbetjening

Skolestuen og tærskeladen på Eriksholm kan bookes i forbindelse med studieture og undervisningsforløb

Skoler, gymnasium, daginstitutioner i og uden for Nordfyns Kommune kan booke Skolestuen og Tærskeladen (max 1 år i forvejen).

På skoledage i dagtimerne (kl. 8-17) bookes skolestuen og tærskeladen gennem Nordfyns Kommune (max 60 elever). Ønsker man at booke udenfor dette tidsrum kontaktes Aage V. Jensens Naturfond.

Bookingforespørgsel på skoledage i dagtimerne sker via selvbetjeningsløsningen øverst på siden. Svar på bookingforespørgslen vil blive sendt til den oplyste mailadresse senest inden for to arbejdsdage.

Praktiske oplysninger i forbindelse med bookningen samt materialeliste fremsendes samtidig med bekræftelsen til den oplyste mailadresse.

Der er mulighed for at se faciliteterne og få en snak om, hvilke muligheder der er på Gyldensteen Strand. Man er velkommen til at kontakte Nordfyns Kommunes naturvejleder på tlf. 6482 8090 for at aftale nærmere.

Det er i perioder også muligt at få fisk eller fjerkræ, som elevernes kan dissekere i forbindelse med undervisningen. Dog skal det aftales i god tid med naturvejlederen eller en frivillig ved Gyldensteen Strand for at sikre, at der er tilstrækkeligt dissekeringsmateriale. (Bemærk, at de udleverede fisk og fjerkræ KUN må benyttes til dissekering. De må IKKE bruges til mad)

Gyldensteen Stand er en privat ejendom, hvorfor det forventes at der tages hensyn til beboerne, andre gæster og de givne ordensregler.

Læringsplatform/Meebook

Undervisere med adgang til Meebook kan her finde forslag til undervisningsforløb for alle klassetrin, særligt tilrettelagt til Gyldensteen Strand. Søgningen finder sted under fanen "Share It"

Naturposter med QR-koder ved Gyldensteen Strand

På stierne ved naturområdet Gyldensteen Strand, er der placeret en række stolper med QR-koder, hvor man med smartphone kan downloade opgaver om fauna og flora, der relaterer til det natursted, hvor man aktuelt opholder sig. Der kan læses mere om QR-kode stolper på Læringsplatformen/Meebook.

Kultur & Fritid
Rådhuspladsen 2